دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات بیش فعالی و کم توجهی

دسته بندي : عمومی » مبانی نظری
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات بیش فعالی و کم توجهی(فصل دوم روانشناسی) در 30 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از پیشینه پژوهش و مبانی نظری:

اختلال بیش فعالی و نقص توجه
اختلال کاستی توجه و بیش فعالی نوعی اختلال مزمن و شدید در رشد روانی است که ریشه در رفتارهای بی توجهی، بی قرارانه و براساس انگیزش آنی دارد. شروع آن در اوایل کودکی، یعنی پیش از 7 سالگی است و تقریباً همیشه قبل از 5 سالگی و اغلب پیش از دو سالگی مشخص می شود. معمولاً تا دوران نوجوانی و بلوغ ادامه یافته و شخص را در معرض پاره ای از نابهنجاری های رشدی-شخصیتی قرار می دهد. پیامدهای مضر آن شامل نقص قانون و سایر رفتارهای آزاراشی اجتماعی و عدم موفقیت در مدرسه می شود. مطالعات طولی نشان می دهد که رفتارهای بی قرارانه و بی توجهی، خطری قابل گسترش است. این رفتار فقط نشانه ای از یک مجموعه مشکلات بنیادی نیست. به همین دلیل، درمان رفتارهای به شدت بیش فعالانه هدف اصلی در خدمات سلامت روانی کودک است(بشیری، 1386).

ویژگی های تشخیصی اختلال کاستی توجه/بیش فعالی براساس DSM-5
ویژگی اصلی اختلال کاستی توجه/بیش فعالی(ADHD) الگوی مداوم بی توجهی و /یا بیش فعالی-تکانشگری است که در عملکرد یا رشد اختلال ایجاد می کند. بی توجهی در ADHD از لحاظ رفتاری به صورت پرت شدن از تکلیف، نداشتن پشتکار، مشکل متمرکز ماندن، و نامنظم بودن آشکار می شود و ناشی از لجبازی یا فقدان درک نیست. بیش فعالی به فعالیت حرکتی بیش از حد (نظیر اینکه کودک به اطراف می دود) در زمانی که نامناسب است، یا ول خوردن مفرط، تلنگر زدن، یا پرحرفی اشاره دارد. در بزرگسالان، بیش فعالی می تواند به صورت بیقراری شدید یا منحرف کردن دیگران از فعالیت شان آشکار شود. تکانشگری به اعمال عجولانه ای اشاره دارد که به صورت لحظه ای بدون دور اندیشی روی می دهند و به احتمال زیاد به فرد لطمه می زنند (مثل جست زدن در خیایان بدون نگاه کردن). تکانشگری می تواند میل به پاداش های فوری یا ناتوانی در به تعویق انداختن خشنودی یا لذت را منعکس کند. رفتارهای تکانشی می توانند به صورت مزاحمت اجتماعی (مثل ایجاد مزاحمت بیش از حد برای دیگران) و یا /گرفتن تصمیمات مهم بدون در نظر گرفتن پیامدهای بلند مدت، آشکار شود (مثل گرفتن یک کار بدون اطلاعات کافی) توجه. اختلال بیش فعالی/نقص توجه در کودکی شروع می شود. شرایط لازم برای اینکه چند نشانه قبل از 12 سالگی وجود داشته باشند از اهمیت جلوه بالینی قابل ملاحظه در طول کودکی خبر می دهد. در عین حال، به خاطر مشکلاتی در  تعیین دقیق شروع کودکی با نگاه به گذشته وجود دارد، سن پایین تر موقع شروع، مشخص نشده است. یادآوری بزرگسالان در مورد نشانه های کودکی نامطمئن است، و گرد آوری اطلاعات جنبی مفید واقع می شود توجه. جلوه های این اختلال با در بیش از یک موقعیت وجود داشته باشند (مثلاً در خانه و مدرسه، محل کار). تایید نشانه های قابل ملاحظه در موقعیت های مختلف، معمولاً بدون مشورت با منابع خبر که فرد را در این موقعیت دیده اند، نمی تواند به صورت دقیق انجام شود. معمولاً نشانه های بسته به زمینه در موقعیتی خاصريال تفاوت دارند. در صورتی که فرد برای رفتار مناسب پاداش های مکرر بگیرد، تحت نظارت دقیق باشد، در موقعیت تازه باشد، به فعالیت های خیلی جالب بپردازد، تحریک بیرونی مستمر داشته باشد (مثلاً از طریق صفحه های نمایش الکترونیک)، یا در موقعیت های تک به تک در حال تعامل کردن باشد، علائم این اختلال می تواند خیلی کم یا وجود نداشته باشد توجه (انجمن روان پزشکی آمریکا، 2013؛ ترجمه سید محمدی، 1393).

مشکلات کودکان مبتلا به کاستی توجه و بیش فعالی
مشکلات ایـن کـودکان را می‌توان‌ به چند دسته تفکیک کرد؛
1.    مشکلات مربوط به بی‌توجهی: بی‌توجهی جدی‌ترین مشکل این کودکان است کـه بـه علائم آن‌ اشاره‌ شد.
2.    مشکلات مربوط به بیش‌فعالی: پیش‌فعالی بـارزترین مشکل آنـهاست‌ کـه‌ به‌ علائمش‌ اشاره‌ شد.
3.    مشکلات مربوط به‌ تکانشگری: تکانشگری‌ یـکی ازنـشانه‌های اصلی است که در راهنمای تشخیصی و آماریاختلال‌های روانی مورد توجه و تأکید قرار‌ می‌گیرد. صاحب‌نظران معمولاً‌ تـکانشگری‌ را«رفـتار بدون تفکر»در نظر می‌گیرند.

فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات بیش فعالی و کم توجهی به شرح زیر می باشد:
2-1.    اختلال بیش فعالی و نقص توجه
ملاک های تشخیصی
2-1-1.    ویژگی های تشخیصی اختلال کاستی توجه/بیش فعالی براساس DSM-5
2-1-2.    مشکلات کودکان مبتلا به کاستی توجه و بیش فعالی
1- مشکلات مربوط به بی‌توجهی
2- مشکلات مربوط به بیش‌فعالی
3- مشکلات مربوط به‌ تکانشگری
4- ناتوانی‌های یادگیری
5- مشکلات اجتماعی
6- نارسایی‌های شـناختی
7- مشکلات هیجانی
8- اختلالات یـادگیری‌ دیـداری-حرکتی
9- تمرکز
10- مشکلات حرکتی
2-1-3.    سبب شناسی اختلال کاستی توجه و بیش فعالی
عوامل ژنتیکی
عوامل عصب‌شناختی و عصبی-شیمیایی
عوامل روان‌شناختی
2-1-4.    الگوی بارکلی
2-1-5-1.    برقراری و تداوم یک محیط سـازمان‌یافته
2-1-5-2.    رفتار درمانی
2-1-5-3.    درمان شناختی-رفتاری
2-1-5-4.    دارو درمانی
منابع فارسی
منابع لاتین

چيزی که اين فایل را با بقیه فایل ها متمايز کرده است قابل ویرایش بودن و آماده پرينت بودن آن می باشد تا خريدار از خريد خود کاملا راضی باشد.

توضیحات: پرداخت توسط همه کارتهای عضو شتاب در درگاه بانک پاسارگاد امکان پذیر است. شما پس از خرید (مبانی نظری و پیشینه نظری پژوهش اختلالات بیش فعالی و کم توجهی) سریعآ لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود کنید.

نکته: شما می توانید هرگونه سوال را با مسئول پژوهش نگین فایل در میان بگذارید
دسته بندی: عمومی » مبانی نظری

تعداد مشاهده: 2542 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 30

حجم فایل:185 کیلوبایت

 قیمت: 13,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده کلیه پژوهشگران رشته روانشناسی و علوم تربیتی

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش با زبان فارسی