مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدایی و ویژگی های کودکان در دوره ابتدایی

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدایی و ویژگی های کودکان در دوره ابتدایی (فصل دوم پایان نامه)
در 70 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

مقدمه

 تعلیم و تعلم در دنیای امروز مفهومی متفاوت با گذشته دارد. تحول علم  و فناوری، تحول در فرایند فعالیتهای آموزشی را انکار ناپذیر ساخته. هرگز نمی توان با طرز تلقی گذشته و سوگیریهای کهنه به دانش آموزان و تربیت آنها نگریست(شعبانی،1385). آموزش صحیح می تواند فرد را به یادگیری علوم و فنون و سعادت، زندگی زیبا و مطلوب هدایت و او را در جهت تعالی و رشد قرار دهد، تا بتواند از امکان و توانمندیهای گوناگون خود در موقعيت ها  استفاده کند(سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان،1386). از نظرکمی به خاطر شمول تعداد زیاد دانش آموزان، عمومیت یافتن دوره ابتدایی در مقايسه با سطوح دیگر تحصیلی از اهمیت بیشتری برخوردار است و قسمت عمده اي از امکانات، نیروی انسانی، برنامه های تحقیقاتی در این دوره متمرکز شده است(نجفی،1371).
       امکانات و موقعیت مناسب مدارس می تواند منشاء خلاقیت در دانش آموزان گردد میل به یادگیری در آنها را افزایش دهد. اما موقعیت و امکانات نا مناسب مدارس مي تواند از جمله عوامل ایجاد بزهکاری در دانش آموزان باشد كه دانش آموزان براي جبران ناكامي ها و شكستهاي تحصيلي خود  رو به بزهکاری می آورند تا از این راه احساس موفقیت و توانایی کنند(دانه کار ،1372 ).  مسایل عمده مربوط به آموزش در مناطق روستایی را می توان در موارد متعددی برشمرد. اولین مسئله، تخصيص كم  منابع مالی و انسانی است. علاوه بر این گاهی اوقات کودکان برای رفتن به مدرسه ناگزیر از طی مسافتی طولانی هستند. به عنوان مثال، در کشور مصر هنگامی که فاصله مدرسه تا خانه یک  کیلومتر بوده است؛ بالغ بر 94درصد پسران و72 درصد دختران در مدرسه حضور یافتند، اما با افزایش این فاصله تا حدود دو  کیلومتر نرخ یاد شده به ترتیب به 90 تا 64 درصد کاهش یافته است (سجادیه، 1371). با توجه به نقش گسترده ای که آموزش و پرورش به عنوان مهمترین و حساسترین  نهاد اجتماعی می تواند ایفا نماید، تعمیم آموزش و پرورش عمومی به دورترین نقاط جامعه از جمله اهداف نظام آموزشی کشور می باشد، از این رو اهمیت زیر پوشش قرار دادن تمامی لازم التعلیمان و فراهم نمودن فرصت های آموزشی برابر برای همگان روشن می باشد. به همین جهت تمامی راهبردهایی که در زمینه همگانی ساختن آموزش و پرورش به کارمی رود، یک هدف را دنبال می کنند و آن بر خورداری برابر همگان از فرصت های آموزش با کیفیت مطلوب می باشد. همچنین پژوهش ها نشان می دهند که کمبود انگیزه های محیطی باعث عدم رشد هوش و تواناییهای ذهنی افراد می گردد؛ و یک محیط زیرک و با هوش تر شاید انسان هایی با هوش تر و زیرک تر پرورش خواهد داد از طرفی نارسا بودن محیط روستا می تواند تفاوت های هوشی را بین کودکان شهری و روستایی ایجاد کند(میلانی فر،1379).      


قسمتی از پیشینه تحقیق:
 -    سابقي (1384) تحقيقي با عنوان « بررسي وضعيت موجود فضاهاي آموزشي شهر كهنوج و مطابقت آنها با استانداردهاي مطلوب آموزشي » انجام داده است. در اين تحقيق مشخص شده است كه سرانه فضاي آموزشي، فضاي پرورشي، فضاي اداري، فضاي پشتيباني براي هر دانش آموز كمتر از استانداردهاي لازم مي باشد. اما سرانه فضاي گردش، فضاي باز محوطه بيشتر از استانداردهاي لازم مي باشد و از نظر وجود آزمايشگاه 93 درصد مدارس فاقد آزمايشگاه مي باشند.
ميرشكار( 1386) تحقيقي با عنوان « بررسي و مقايسه درون دادهاي نظام آموزش ابتدايي شهرستان زاهدان با استانداردهاي مطلوب آموزشي و رابطه آن با ارتقاء كيفيت برون داد ها» انجام داده است. نتايج اين تحقيق نشان مي دهد كه ميانگين مساحت مدارس با توجه به تعداد دانش آموزان كافي نمي باشند. تنها 6/9 درصد از مدارس داراي آزمايشگاه مي باشند. در كل نتايج اين تحقيق نشان مي دهد كه وضعيت موجود مدارس ابتدايي شهر زاهدان از نظر امكانات و فضاهاي آموزشي، پرورشي، اداري، پشتيباني مطابق با استانداردهاي سازمان نوسازي و تجهيز مدارس كشور و آيين نامه بهداشت مدارس نمي باشند


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
مقدمه   
1-2 اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدايي    
1-1-2 اهداف اعتقادي   
2-1-2 اهداف اخلاقي    
3-1-2 اهداف علمي و آموزشي    
4-1-2 اهداف فرهنگي، هنري    
5-1-2 اهداف اجتماعي    
6-1-2 اهداف زيستي    
7-1-2 اهداف سياسي    
8-1-2 اهداف اقتصادي    
2-2 ويژگي‌هاي كودكان در دوره ابتدايي    
3-2 مواد و برنامه‌هاي درسي دوره ابتدايي    
4-2 درون داده‌هاي نظام آموزش ابتدايي    
1-4-2 منابع انساني    
2-4-2 منابع مادي نظام آموزش ابتدايي    
1-2-4-2 منابع كالبدي    
2-2-4-2 منابع تجهيزاتي    
3-4-2 منابع مالي    
5-2 تاثير امكانات و تجهيزات مدرسه بر دانش آموزان    
6-2 تاثير امكانات و تجهيزات مدرسه بر معلم    
7-2 تاثير محيط بر فعاليت‌هاي نظام آموزشي   
8-2 كلاس‌هاي درس چند پايه   
9-2 مشكلات تحصيلي دانش آموزان در مدارس   
1-9-2 افت تحصيلي و عوامل موثر بر آن    
2-9-2 ترك تحصيل    
3-9-2 نارسايي‌هاي يادگيري ويژه   
10-2 مشكلات رفتاري دانش آموزان در مدارس   
1-10-2 ترس از مدرسه    
2-10-2 فرار از مدرسه    
3-10-2 اختلال لجبازي و نافرماني    
4-10-2 رفتارهاي نامناسب يا ناپخته    
5-10-2 بيش فعلي همراه با كمبود توجه    
6-10-2 اضطراب    
7-10-2 بي نظمي در سلوك    
11-2 مدارس و دانش آموزان موفق    
12-2 فضاهاي آموزشي مدارس    
1-12-2 كلاس درس نظري    
2-12-2 كلاس درس تجربي   
13-2 فضاهاي پرورشي    
1-13-2 كتابخانه    
2-13-2سالن چند منظوره    
3-13-2 نمازخانه    
4-13-2 اتاق فعاليت‌هاي پرورشي    
5-13-2 اتاق بهداشت ركت‌هاي اوليه   
14-2 فضاي اداري    
15-2 فضاهاي پشتيباني يا خدماتي    
1-15-2 سرويس‌هاي بهداشتي    
2-15-2 آبخوري دانش آموزان    
3-15-2 انبار نظافت و شستشو   
4-15-2 انبار تجهيزات و وسايل   
16-2 فضاهاي گردش    
1-16-2 راهروها   
2-16-2 پله‌ها   
17-2 فضاهاي باز يا محوطه    
1-17-2 فضاي صف جمع و تفريح   
2-17-2 فضاي سبز، باغچه و درختكاري   
 3-17-2 پاركينگ وسايل نقليه   
18-2 مكان يابي واحدهاي آموزش   
1-18-2 كاربري‌هاي سازگار   
2-18-2 كاربري‌‌هاي ناسازگار    
3-18-2 جهت يابي    
4-18-2 شعاع دسترسي    
19-2 انجمن اوليا و مربيان   
20-2 پيشينه تحقيق   
منابع



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 739 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 70

حجم فایل:118 کیلوبایت

 قیمت: 19,200 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدایی و ویژگی های کودکان در دوره ابتدایی (فصل دوم پایان نامه)
    در 70 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده