بررسی تاثیر تبلیغات در جذب گردشگری ورودی به ایران

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
تحقیق حاضر با عنوان بررسی تاثیر تبلیغات در جذب گردشگری ورودی به ایران از سری تحقیق های رشته مدیریت میباشد. این تحقیق در172صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد نگارش شده است و همچنین این تحقیق آماده چاپ و پرینت جهت استفاده دانشجویان می باشد.

===================================================================================
تمامی فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
neginfile.ir@gmail.com                       info@neginfile.ir
===================================================================================

قسمتهایی کوتاه از متن
چکیده :
ضرورت وجود تبليغات در گردشگري نيز همچون ديگر فعالیت های اقتصادی  به خوبي احساس مي‌شود. تبليغات مستقيم و غيرمستقيم به عنوان بخش عمده‌اي از فرايند ارتباطات جهاني نقش اساسي در ايجاد شناخت و گسترش جهانگردي در ميان ملت‌ها ایفا خواهد كرد. هدف از نگارش پژوهش حاضر تاثیر تبلیغات در جذب گردشگران عراقی است  به همین خاطر چهار فرضیه مطرح گردید که  جهت سنجش فرضیه های مربوطه  پرسشنامه ای طراحی و در اختیار گردشگران عراقی قرار گرفت . پرسشنامه مذکور دارای روایی و پایایی لازم بود . حجم نمونه مورد بررسی 250 نفر بود که از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که تبلیغات می تواند نقش موثری در جذب گردشگران جهت ورود به ایران داشته باشد .  در نهایت پیشنهاداتی چند نیز با توجه به ماحصل پژوهش انجام شده بیان گردید .
کلید واژه : صنعت گردشگری، تبلیغات ، گردشگران ، عراق
 مقدمه :
با رشد بيش از پيش شهرنشيني و زندگی ماشيني، براي گريز از زندگي مدرن و يافتن زمان فراغت انسان بر آن شد تا سفر را به عنوان امري واقع تجربه كند. در اين ميان پيشرفت چشمگير صنعت حمل و نقل و ارتباطات امر سفر را در چارچوب وسيله‌ي نقليه‌ي ايمن و شبكه‌ي راه‌هاي وسيع و گسترده آسان نمود.
بدين ترتيب صنعتي شدن جوامع همراه با افزايش درآمد مردم از یک سو و مهيا شدن اوقات فراغت براي تجديد نيرو وگسترش نوآوري‌هاي تكنولوژيكي از سوی دیگر زمينه را براي سفر به نقاط دور و نزديك با هدف استفاده مطلوب از زمان فراغت، كنجكاوي در مورد طبيعت،شناخت فرهنگ و تاريخ ملت‌ها فراهم آورد. در نتیجه گردشگري به طور گسترده بر بستری از فن آوری های ارتباطی  شكل گرفت.
صنعت گردشگري در پنجاه سال گذشته رشد روزافزون و مستمري داشته است. اكنون نيز شتابان به سمت آينده در حركت است.این جابجايي عظیم گردشگران بر روی كره‌ي زمين یکی از منابع مهم درآمدي جهان به حساب مي‌آيد همچنین به عنوان گسترده‌ترين صنعت خدماتي جهان حائز جايگاه ويژه‌اي است؛ این صنعت با تأسيس امكانات و زيرساختهای ويژه فرصت‌هاي شغلي بیشماري را براي كشور ميزبان بوجود مي‌آورد.
بدين ترتيب گردشگري كه در ابتدا بعنوان يك پديده‌ي فرهنگي- اجتماعي مطرح شده بود كم‌كم بعنوان عاملي مهم در رشد و توسعه‌ي اقتصادي شناخته شد. صلح، امنيت، دموكراسي، آزادي   وپيشرفت‌هاي فرهنگي  اجتماعي نيز از ديگر پيامدهاي مثبت اين صنعت عظيم به شمار مي‌آيند.
در ادامه ی این فصل به اهمیت موضوع ، بیان مسئله و الگوی مفهومی ، اهداف و سوالهایی که این تحقیق در پی پاسخگویی به آن است و و فرضیه های تحقیق  ودر همین راستا به بیان پیشینه ی پژوهش و همچنین به بیان قلمرو تحقیق و روش تحقیق و ابزار گردآوری داده می پردازیم
فهرست مطالب
فصل اول
1-1 مقدمه               2
1-2 بیان مساله               2
1-3  اهميت  ضرورت انجام تحقیق             5
1-4  اهداف تحقيق          8
1-4-1 هدف اصلي          8
1-4-2 اهداف فرعی          8
1-5 سؤالات تحقيق          8
1-6 فرضيات              8
1-7  تعاريف عملياتي          9
1-8  مدل تحقیق           10
1-9- پیشینه تحقیق           10
1-9-1 پژوهش های داخلی      10
1-9-2    سابقه ی پژوهش های خارجی        12
1-10  روش تحقيق          15
1-11    روش جمع آوری اطلاعات             15
1-12   ابزار جمع آوری اطلاعات             15
1-13  جامعه آماري          15
1-13-1 حجم نمونه           16
1-13-2  روش  نمونه گیری      16
1-14 موانع و محدودیت های تحقیق            16
1-15 - خلاصه فصل          18
فصل دوم
2-1 مقدمه              20
2-2مفهوم تبلیغات           21
2-3 توریسم چیست؟          22
2-4 تعريف گردشگري          23
2-4-1 گردشگری طبق تعریف سازمان    24
2-5  سابقه‌ي تبليغات تجاري در جهان            26
2-6 توسعه‌ي آژانس‌هاي تبليغاتي      28
2-7 پيشينه گردشگري در جهان      29
2-8 تاريخچه‌ي تبليغات در ايران      30
2-9پيشينه گردشگري در ايران      32
2-10 مدیریت در گردشگری      34
2-11 نقش تبلیغات در گردشگری            35
2-12 بازاریابی در گردشگری      36
2-13 اهميت گردشگري          39
2-14 اهداف تبليغات          40
2-15 فنون تبليغات          42
2-16  الگوهاي تبليغ          44
2-17 انواع تبليغات          45
2-18  انواع جاذبه‌هاي تبليغ      48
2-19 اشکال عمده گردشگری  52
2-19- 1- گردشگری تفریحی         52
2-19-2- گردشگری درمانی        53
2-19-3 گردشگری فرهنگی و آموزشی       53
2-19- 4گردشگری اجتماعی       53
2-19-5 - گردشگری ورزشی         53
2-19-6 گردشگری مذهبی و زیارتی        53
2-19-7 گردشگری بازرگانی و تجاری          53
2-19-8  گردشگری سیاسی         54
2-20- عناصر گردشگری شهری      54    54
2-20-1 عناصر اولیه گردشگری شهری    54
2-20-2 عناصر ثانویه گردشگری شهری         54
2-21- پیامدهای گردشگری شهری       54
2-22 اثرات فرهنگی و اجتماعی گردشگری شهری        55
2-23 اثرات اقتصادی گردشگری شهری    55
2-24- اثرات مثبت گردشگری بر محیط زیست        55
2-25-  اثرات منفی گردشگری بر محیط زیست        56
2-26 جايگاه ايران در صنعت گردشگري            57
2-27 خلاصه فصل           60
فصل سوم
3-1 مقدمه              62
3-2 موقعیت جغرافیایی کشور ایران             63
3-3 استان‌ها              63
3-4 جغرافیای اقتصادی ایران      64
3-5معادن              65
3-6 محصولات نباتات          65
3-7 صنایع              65
3-8 راهها              65
3-9 رودهای ایران          65
3-10 آبشارهای ایران          66
3-11 دریاچه‌های عمده ایران      67
3-12 زمین‌شناسی جغرافیای ایران            67
3-13 زلزله شناسی و گسل‌های فعال            69
3-14جنگل‌ها              69
3-15 کوهستان‌ها          70
3-16 مهم‌ترین قله‌ ها          71
3-17موقعیت جغرافیایی          71
3-18 صنعت گردشگری در ایران      72
3-19 جاذبه‌های گردشگری ایران      72
3-19-1 جاذبه‌های طبیعی      72
3-19-2 جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی            74
3-20 آمار و ارقام در رابطه با گردشگری در ایران        75
3-21 عملكرد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري           75
3-22عوامل مؤثر برروي اثربخشي تبليغ            77
3-23 خلاصه و جمع بندی       79
فصل چهارم
4-1 مقدمه              81
4-2 ویژگی های فردی پاسخگویان            82
فصل پنجم
5-1  نتیجه گیری           114
5-2 پیشنهادات               118
5-3 پیشنهاداتی برای محققین بعدی             124
منابع     126
پیوستها    135
پرسشنامه     136
خروجی نرم افزار    140

دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 1303 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 172

حجم فایل:1,363 کیلوبایت

 قیمت: 22,300 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده کلیه پژوهشگران رشته مدیریت

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و قابل ویرایش